3 lipca 2020

Kotleciki z kalafiora

Pierwszy raz robiłam kotleciki z kalafiora i przyznam, że wyszły całkiem dobre ;-) Idealnie sprawdzają się na ciepło do sałatki na kolację. Miałam trochę problemów z formowaniem kotlecików, ale dodałam więcej mąki i było ok. Polecam na ciepło i na zimno. Z podanych składników wyszło mi 10 kotlecików.


Składniki:

1 kalafior
2 jajka
4 łyżki mąki pszennej (w oryginale 2)
sól, pieprz
cukier
siekany koperek
siekana pietruszka
1/2 cebulki
2 ząbki czosnku
bułka tarta
olej do smażenia

Sposób przygotowania:

1. Kalafior opłukać, podzielić na małe różyczki, zalać zimną wodą, dodać płaską łyżeczkę soli i zagotować. Uwaga, by nie rozgotować kalafiora. Powinien pozostać lekko chrupiący i sprężysty. Kalafior odcedzić, posiekać drobniej i przełożyć na suchą patelnię. Chwilkę całość podgrzewać, by odparować nadmiar wody.
2. Kalafior przełożyć do miski, lekko przestudzić, dodać jajka, mąkę, 1 płaską łyżeczkę soli, 1 płaską łyżeczkę cukru, pieprz, zmiażdżone ząbki czosnku, drobno posiekaną cebulkę oraz koperek i pietruszkę.Wszystko wymieszać. Formować kotleciki, obtoczyć w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju na złoto.

Smacznego!!!

Źródło: Ania gotuje

 

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię kotleciki z kalafiora. Kto nie robił, niech koniecznie zrobi! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, wyglądają przeysznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!