8 maja 2020

Słodkie mleczne bułeczki z kruszonką

Pyszne słodkie drożdżowe bułeczki z kruszonką. Piekłam już dwa razy. Bardzo nam smakują i z pewnością jeszcze je upiekę!


Składniki:

4 szklanki mąki tortowej
30 g świeżych drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
1/2 szklanki cukru
4 łyżki masła - rozpuścić
2 jajka
2 łyżki oleju
szczypta soli

Kruszonka:
1/4 szklanki mąki
1/4 szklanki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
2 łyżki zimnego masła

Sposób wykonania:

1. Do ciepłego mleka dodać pokruszone drożdże, 2 łyżki cukru i 2 łyżki mąki. Odstawić na 10-15 minut.
2. Mąkę przesiać, dodać sól.
3. Do ciepłego rozpuszczonego masła dodać cukier i cukier waniliowy, wymieszać, po czym dodać jajka i ponownie wymieszać.
4. Podrośnięty zaczyn wymieszać z mąką i mieszanką jajeczną z masłem. Ciasto wymieszać łyżką do połączenia się składników, potem ręcznie wyrobić ciasto. W momencie zagniatania ręce maczamy w oleju i zagniatamy, aż olej się skończy i wmiesza w ciasto. Odstawić do podwojenia objętości.
5. Ciasto podzielić na 12 bułeczek, uformować i ułożyć na blaszce. Odstawić na 20 minut do podrośnięcia. Potem posmarować mlekiem i posypać kruszonką. Piec w 180st.C przez 20-25 minut.

Smacznego!!!


Źródło: I love bake

5 komentarzy:

  1. A ile jajek, bo w składnikach brak informacji?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglądają te bułeczki i jeszcze ta kruszonka. Na pewno wypróbuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam....jeszcze gorące ale myślę że będą smaczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, mam nadzieję, że będą smakować. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!