29 kwietnia 2020

Spaghetti Aglio e Olio

Tak proste danie, a tak pyszne! Żałuję, że nie zrobiłam go wcześniej. Takie spaghetti robi się ekspresowo. A smak... Hmm poezja!


Składniki:

makaron spaghetti
2-4 ząbki czosnku
papryczka chilli w płatkach (miałam tylko papryczkę ognistą konserwową i takiej użyłam - ale naprawdę niewiele, bo są bardzo ogniste)
siekana natka pietruszki
kilka łyżek oliwy
ewentualnie tarty parmezan

Sposób przygotowania:

1. Spaghetti ugotować al dente w lekko osolonym wrzątku.
2. W międzyczasie rozgrzać kilka łyżek oliwy na patelni, dodać drobno pokrojony czosnek, lekko zezłocić, dodać papryczkę i wymieszać. Odstawić.
3. Kiedy makaron jest już prawie gotowy odlać 1/3 lub 1/2 szklanki wody, w której gotuje się nasz makaron. Będzie nam potrzebna. Makaron odcedzić.
4. Na czystą patelnię wlać wodę z makaronu, dodać makaron i całość gotować na większym ogniu ciągle mieszając, aż zrobi się sos, który pokryje nam makaron. Zdjąć z ognia, dodać przygotowaną wcześniej oliwę z czosnkiem i papryczką. Wymieszać. Dodać natkę pietruszki i tarty parmezan i ponownie zamieszać. Od razu podawać.

Smacznego!!!

Źródło: Happily Unprocessed

 

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!