21 kwietnia 2020

Kawa Dalgona / Kawa po koreańsku

Wszyscy mają taką kawkę, mam i ja ;-)


Składniki na dwie porcje:

4 łyżki kawy rozpuszczalnej
4 łyżki cukru
4 łyżki ciepłej wody
zimne lub ciepłe mleko
ewentualnie kostki lodu

Sposób przygotowania:

1. Kawę, wodę i cukier umieszczamy w wysokim naczyniu, mieszamy, po czym miksujemy końcówką do ubijania, aż postanie dość sztywna pianka kawowa.
2. W wysokich szklankach umieszczamy mleko (zimne z dodatkiem kostek lodu jeśli chcemy kawę na zimno, ciepłe jeśli chcemy kawę na ciepło). Mleka powinno być 2/3 lub 3/4 wysokości szklanki.
3. Na wierzch dodajemy ubitą piankę z kawy.

Smacznego!!!



7 komentarzy:

  1. W ostatnim czasie bardzo popularna kawa w sieci, wygląda naprawdę świetnie. Szkoda tylko, że nie można jej stworzyć na bazie espresso. Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię ją sobie już od kilku dni, jest wyśmienita! Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zwykłej kawy nie lubię, ale coś takiego już owszem. Jutro sobię wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię trochę inaczej taką kawę, ale chętnie wypróbuję twój przepis

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!