26 sierpnia 2019

Ogórki konserwowe po grecku do słoików

Jeśli macie jeszcze ogórki, to polecam takie konserwowe na sposób grecki. Przepis mam od bardzo dawna, ale dopiero w tym sezonie je przygotowałam. I już wypróbowałam - więc i Wam polecam!


Składniki:

ok. 2 kg ogórków

Zalewa:
Do słoików na zimę5 szklanek wody
1 szklanka octu 10%
1 szklanka cukru
2 łyżki soli

Do każdego słoika:
kawałek liścia pora (lub krążek cebuli)
gałązka selera naciowego
gałązka natki pietruszki
kawałek marchewki
1 listek laurowy
2 kulki ziela angielskiego

Sposób przygotowania:

1. Ogórki umyć. Na dno każdego słoika włożyć liść pora, seler, pietruszkę, włożyć ogórki i dodać kawałek marchewki, liść laurowy i ziele angielskie.
2. Składniki zalewy zagotować, gorącą zalewą zalać słoiki, zakręcić. Pasteryzować ok 8 minut.
3. Z podanej porcji wyszło mi 5 słoików wielkości jak na zdjęciu.

Smacznego!!!

Źródło: Domowe przetwory z warzyw i owoców

 

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis na ogórki, pewnie pysznie smakują. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam przetwory z ogórków pod każdą postacią! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pasteryzujemy 8 min d zagotowania wody?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!