20 lipca 2019

Tort z owocami

Jeden z najlepszych tortów jakie udało mi się upiec. Krem mascarpone w połączeniu z owocami oraz biszkoptem to przysłowiowe niebo w gębie. Spróbujcie sami!


Biszkopt (tortownica o średnicy 26cm):
  • przepis - TU
Krem:
  • 500 g serka mascarpone
  • 350 śmietany 30%
  • cukier puder do smaku
  • sok z cytryny do smaku
Dodatkowo:
  • dowolne świeże owoce - u mnie maliny, banan i kiwi
  • 200 ml zimnego mocnego naparu z herbaty z cukrem
  • powidło lub dżem (u mnie dżem malinowy)
  • sok z cytryny do skropienia bananów

Sposób wykonania:

1. Upiec biszkopt według przepisu. Całkowicie ostudzić. Przekroić na 3 blaty.
2. Zrobić krem - zimną śmietanę ubić z cukrem pudrem, dodać partiami ser i sok z cytryny.
3. Przełożyć tort (od dołu):
biszkopt nasączony zimną herbatą
cienka warstwa dżemu malinowego
świeże maliny
1/3 kremu
biszkopt nasączony zimną herbatą
cienka warstwa dżemu malinowego
banany skropione sokiem z cytryny i kiwi
1/3 kremu
biszkopt nasączony zimną herbatą

Pozostałą masę wyłożyć na boki i wierzch tortu. Udekorować wedle uznania, najlepiej owocami. U mnie akurat tort był robiony na urodziny synka, więc na wierzchu znalazł się opłatek z bohaterami bajki.

Tort schłodzić w lodówce.

Smacznego!!!


3 komentarze:

  1. Tort wygląda bardzo pysznie. Lubie takie połączenie mascarpone plus owoce. :) Trzeba przyznać, że tort ogólnie prezentuje się bosko. :) Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłbym takiego tortu, cudny! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!