25 czerwca 2019

Przetwory z pomysłem

Lato to świeże owoce i warzywa oraz czas robienia przetworów. Na blogu mam ich naprawdę dużo, ale ciągle szukam nowych pomysłów i inspiracji. Akurat dostałam przedpremierowy egzemplarz książki Patrycji Machałek pt. "Przetwory z pomysłem".


Książka jest zbiorem stu prostych przepisów na klasyczne oraz nowe ekstrawaganckie przetwory. Będzie świetnym prezentem nie tylko dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z przetwarzaniem owoców i warzyw, ale również i dla tych, którzy znają już tajniki przetwórstwa, ale szukają odmiany.


Książka jest podzielona na rozdziały:
I. Przetwory owocowe - gdzie znajdziecie przepisy na dżemy, konfitury, marmolady, powidła, galaretki, przeciery, frużeliny, syropy, kompoty, owoce w alkoholu i nalewki
II. Sosy i przeciery warzywne
III. Solonki
IV. Marynowanie
V. Ocet
VI. Kiszonki
Już wpadło mi o oko kilka ciekawych pomysłów np. na ananasa w rumie, marynowane śliwki, kiszone jabłka, syrop mandarynkowy, sól ziołową czy galaretkę limonkową.


Książka będzie mieć premierę już niebawem bo 3 lipca. Myślę, że warto mieć tą pozycję u siebie w  biblioteczce, a może nawet podarować ją bliskiej osobie w prezencie? Serdecznie polecam!

Tytuł: Przetwory z pomysłem
Autor: Patrycja Machałek
Wydawnictwo: Znak
Ilość stron: 234

4 komentarze:

  1. Taka ksiązka może być inspirująca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się kiedyś nauczyć robić przetwory, bo to tak przydatna umiejętność... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Samodzielnie przygotowane przetwory mają wiele zalet. Przede wszystkim sami wybieramy warzywa czy owoce, które chcemy przetworzyć. Często są to płody z naszego ogródka czy działki, więc mamy pewność, że są ekologiczne i naturalne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!